måndag 10 augusti 2009

Tillsammans med Caj

Jag är ju som sagt lite nyfrälst.
Men som jag är det.

Det är något särskilt med musiker..
Jag vet inte vad det är.
Förutom skiten, ciggen, det sletna, raspiga rösten, det långa håret, det mörka, det svettiga, det brustna, det nakna , det djupa, det farliga, det vackra..



Å så Cookisarna oxå.
Vilka röster.
Inga Carolor på ngt sätt, bara härligt o ärligt..




Scenen, platsen, vädret..
Å så härliga vänner, Cookies o Caj!





Det kändes ända ner i det heliga..
Madonna, aldrig, aldrig att jag hade bytt.
Googlar ikväll och läser massa ljumma recensioner om Cajs senaste platta. Blir förbannad och irriterad på att det inte bara kan få vara enkelt i någon värld.
Det kan ju vara enkelt men ändå så jävla svårt.




Caj läser mitt hjärta och berör mig djupt.
Det finns något som förenar, något som ger styrka och hopp.
Jag är fast. Stenhårt fast..


Sista låtarna sitter jag allra längst fram.
Inget får störa.
Bara jag och scenen och musiken.



Linus Norda..
Honom ska jag komma ihåg..
Ännu en diamant..


Äh, jag kan inte förklara.
Men det var smörjning för själen på vift..








2 kommentarer:

  1. Hallo,,, ser jättemysigt ut, och med din text, så känner man även känslan...

    - exakt en sån lampa menade jag till erat myshörn... =) Det finns nya på Mairo,, tror dom kostar ca: 1200kr "house doctor" Min är från Frankrike =) Mmmmmm, det ger mig en mys känsla i magen =)

    Kram kram j

    SvaraRadera
  2. Min kära far är en riktig Caj fantast också. Själv jobbade jag med Cajs pappa...kan det räknas:-) Och Linus Norda känner jag bara genom en fotograferande Karlskrona kompis som har tagit sjukt bra bilder på honom samt anordnat musikevenemang där både C och han har spelat. Det svänger där nere i Blekinge. Karön är en magisk plats.

    SvaraRadera