tisdag 18 augusti 2009

Nu är Wille på dagis och jag är här

bakom datorn..
Wille har på sig sin gula Mamma Mu-tröja och sina bondgårdstights, precis som på bilden har han oxå idag en fläck från frukostfilen..
Det gick så bra att lämna honom idag att man undrar vad som var fel.
Jag fick inte ens en puss utan han bara sa "hejå mamma".
Och så gick jag.
2 minuter och sen var det över..
Skönt.
Ville han göra mig stolt?
Försökte han visa att han är stor nu och klarar det här?
Min lilla plutte..
Så vad ska en mamma göra nu då?
Detta är ju helskumt.
För att fördriva tiden snabbast möjligt är datorn ett bra val, känns det som.
Hoppsan, dags för hämtning snart..
JAAAAAA!

2 kommentarer:

  1. Hello hello, tänkte att jag svarar dig här på din blogg istället så blir det inte ramaskri hos mig. Ha ha ha. T är en liten känslig en som behöver lång invänjning. Jag känner att det är skönt att kunna börja lämna henne nu när hon kan få rejält korta dagar och liksom få en lång mjukstart mot vad som ska komma med två föräldrar som förmodligen kommer jobba heltid båda två. Usch. Kram.

    SvaraRadera
  2. Åh det låter fint..Klokt!
    Men eftersom det skär i mitt hjärta bara av att se när ni packar med er extratrosor och äter äpple (för att jag är en sådan blödig skit som..)så kan ni ju flytta hit och så kan jag vara barnflicka och på så sätt inte behöva lämna wille heller.. Så lovar jag att vara världbäst åt både T o G o W.. Vi kan göra collage hela dagarna.. O så kan vi ju ta hunden oxå..Kramar

    SvaraRadera