onsdag 19 augusti 2009

Sjukstuga? Eller bara tandfeber

Det var ingen svinsjuka.
Jag trodde inte det heller.
Jag brukar inte tro på sånt.
Jag är inte så hypokondrisk av mig.
Men man börjar ju undra..
Jag gick mest till doktorn för att kolla Willes öron för att han sa aj 1 gång när jag tryckte på det igår. 1 gång! Alla andra 150 gånger vi tryckte sa han ingenting. Men så hade jag lite dåligt samvete för att jag inte kollat hans öron innan då någon klok påpekade att om det har runnit vax från örat kan trummhinnan ha spruckit.. Men den dåliga mammaan har skjutit på det så jag tog chansen idag att både kolla öron och svininfluensa och det gav bara bra resultat. Men det muppiga har varit att vi fått vara inne och skrutta istället för att vara ute och bada i det fina vädret. Fast vi har pysslat och gjort collage till dagis istället så Wille har oss med där när han vill. Det tycker både jag och Louise Hallin är bra.
Något jag tycker var mindre bra och mindre roligt idag var grattiskommentaren från Willes läkare:
"Grattis, jag ser att Du ska ha en till"
(Vadå? spruta eller?)
"Neeehe, det tror jag inte"
Två veckors ledigt och man får se sig som tjock.
Jag säger som mamma sa "Så får väl inte en läkare säga?!"
Men Jockes arbetskompis var också smidig när han sa till honom:
"Du har inte tid att träna längre nu när du har köpt hus ser jag.."
Så ikväll blev det soppa och quesedillas till middag..
För att njuta lite till..
Hanna och Sara kom och gjorde oss sällskap efter 6 smsbombningar;
"kom vid 19.30"
"kom inte, Wille är jätteledsen och vill bara bäras"
"kom förresten, han somnar nu"...
Det slutade med att Wille var vaken och superpigg efter panodilen och lekte med girlsen som bara febersjuka barn kan (inte vuxna).
Hur som helst så var det lika mysigt som på film.
Mina fina barndomsvänner..

2 kommentarer:

  1. Det var ändå en på jobbet som grattade mig igår också...i matsalen, typ framför 200 styckare. Jag sa att det var min Odd Molly som hade lös passform. Samtliga skrattade. Faktiskt tom jag. Tom inombords.

    Jaja...whatever...:-)

    Ikväll har vi druckit massor av rosé, bubblat och myst.

    Imorrn är det fredag.

    YES!!!

    Puss...

    SvaraRadera
  2. Tom = till och med och inte TOM. Blir liksom en annan innebörd om man inte fattar det.

    Puss.

    SvaraRadera