söndag 2 augusti 2009

Ge mig gärna ett sommarhus på Aspö..oxå..

Kolla in fräcka mamman i röda träskorna och blåvit kjol, lite sådär marint och havschict dagen till ära..
Det blev både Hasslö, Mio, Jysk, Hemtex och så Aspö..
På sista destinationen började drömmarna spinna igen..

Underbara hav..
Dröm, dröm, drömma..

Magnus försöker drömma sig bort i bilen för att slippa åksjukan..
"Tänk och åka här VARJE DAG, säger han"
"Ja, tänk det, säger jag.."
"Tänk det.."
Helt säkert med samma innebörd..
Säkert..


It´s lovely!
Håret slarvigt somrigt.
O willes mun fylld av intorkad glass.
På en färja.
På ett hav.
I röda tofflor.
Så vill jag att mina somrar ska få vara.
Alltså behöver jag en röd liten, liten stuga och ett stort hav.
That´s it.



Dock behöver jag inte oron att min son ska springa iväg och hoppa i.
Men sånt händer väl aldrig i drömmar och idyller?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar