måndag 17 augusti 2009

Terapistäd!

När jag väl städar så städar jag.
Jag städar som om jag aldrig har städat innan och som om jag aldrig skulle behöva städa igen.
Så städar jag.
Så ofta och så sällan.


Garderobrensning tillhör numera favoriterna när det städas.
No harm.
Alla smalbyxorna åkte så när som på ett par svarta replay.. (Jag vet inte varför men så fick det bli.)
Jag menar, om det kommer någon ny smalperiod så hittar jag nog några nya byxor.
Dessutom är det väl mer praktiskt att ha kläder man KAN HA och som man använder i sin garderob.
Dessutom blev det gott om plats för mange att också flytta in till mig. Eller JAG flyttade in honom och passade på att röja rejält bland hans trasor också..

Wille passade på att prova alla mina linnen, på en och samma gång.
Tyvärr kommer jag inte bli en morsa som man kan gå hem till och hitta gamla godingar hos.
Det får bli på second hand i så fall.
Jag pallar inte spara på all skit.
Så snart är all skit borta. Bara källaren kvar.
För tillfället i alla fall.



Willes kläder gick också en hård match till mötes och dessutom fick hans kläder flytta in i det rum som är tänkt till honom men aldrig används.
Lite sorgligt, men fint och ordning och reda blev det.


I hallen, tvättstugan, "björngrottan" och första-källaren är det numera som på film.
Var sak på sin plats och alla söndriga skor hittas numera på tippen.
O som vanligt tänker jag att "Nu ska jag inte köpa mer skit, bara nödvändiga och hållbara saker", "En sak in, en sak ut" och sådant fint som alltid håller så himla bra i slutändan..
Men tanken är god.


Å så blev det lite bakdoft att blanda grummesåpan med.
Ja, jag vet, jag säger då det.
Vad håller jag på med???
Sjukt..
Men jag har en teori;
att om det känns rörigt i skallen så är det terapi att göra det praktiskt kaosiga i ordning.
Lite härligt metaforiskt sådär..
Jag har dock tagit några pauser sedan i fredagslunch;
- en supertrevlig fest
- en mysig bio med Göran
-och så matpauser och marabouchoklad med digestive..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar