söndag 2 augusti 2009

Manges söndagsångest

har inte börjat.
Han sover fortfarande.
Det är vår tysta överenskommelse.
Jag tar varenda liten morgon och han tar allt annat.. I stort sett.
Imorgon börjar han dessutom jobba så då tycker jag gott att han ska lata sig ordentligt.
I sju månader lite drygt har han varit ledig men imorgon är det alltså dags.
Dags att stiga upp tidigt.
Dags att komma in i vardagen.
Dags att börja jobba.
Det är blandade känslor, det vet jag.
Idag känner jag lite vemod för att något tar slut (I always do) men så vet jag vad
mycket skoj som också börjar.
Men det har varit så gott att ha mina pojkar hemma tillsammans och veta att båda har det bra och njuter för fullt.
Dessutom har de skött markservicen och byggt ett nytt kök..
Oj vad bra jag har haft det..
Nu är det min tur igen.
Dags att bjuda tillbaka?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar