söndag 9 augusti 2009

Glädjeämnen!

Jag tror att det nästan ALLTID finns något att glädja sig åt i livet, oavsett hur dagen eller livet är just nu. Sedan Wille kom till oss så hittar jag ännu fler lyckopiller. Han är verkligen det största glädjeämne som finns. Det är med honom jag har som allra roligast och då jag mår som bäst.
Veckan som gått har varit fullspäckad med fantastiska och nödvändiga glädjekickar.. Det gäller bara att se dem..

Som t ex kvällsbad med picknick på stranden..

En underbar adidasoverall på en underbar spexunge..

Nya kuddar på en hemmasnickrad myssoffa..



Lässtunder och kramstunder och pratsstunder i den mjuka och mysiga soffan..



Ett par härliga tofflor från inspirerande mammor..



Strandbad på dagtid med massa kompisar i alla åldrar..






Många, många bad i den nya poolen..
Till och med pappa/morfar badade.



Caesardressing på flaska!!!
Jag hittade inte det förrän i tisdags (fanns bara 3 %) så nu är jag ännu mer beroende.
Dessutom tyckte jag det var lyxigt att köpa sallad i lösvikt..
Så nu kan jag göra caesarsallad i mitt nya kök när jag vill.. Lyx och glädje..


Lyx och glädje är det också att få vakna upp med Wille vid min sida. Gå upp och ta en lååång dusch, krypa i badrockarna och gå ner och göra en god smoothie..
Som vi skrattade den tidiga morgonen när vi tassade ner i köket..



Det är sådan gläjde att se Wille med min mamma. Här plockar de bär men jag fick inte vara med. Fast jag var glad ändå. För att mamma är så viktig för oss båda..



Min nya ljusvägg a la Ernst som Mange gjort med plåtbitar..
Ljus gör mig glad. Levande ljus..


Men detta elljus skapar också glädje eftersom det kommer från vår nya coola maskroslampa..



Att tvätta har aldrig varit roligare.
Nu har jag äntligen fått upp tvättmaskinen från källaren till sin plats i tvättstugan så nu tvättar jag med glädje.
Dessutom är det stor bonusglädje att kunna hänga UT sin tvätt på tork.


Varenda sekund med Wille..


VARENDA SEKUND..















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar