fredag 17 juli 2009

Ikväll har jag slitnjutit och ågrenats över min konsumtion

Så ikväll var det äntligen dags..
Dags att börja sätta in i skåpen och organisera mitt nya köksliv.
Förberda för att få börja köksleva.
O nu skulle jag ha världens bäst planerade kök, hur stort som helst, (halva utrymmet skulle stå tomt, om inte mer, trodde jag..) inga "skräplådor", smarta lösningar och bara "rajdidadidalej tjohej"..

Men vad fasen är det här?
Jo en skräplåda.
Proppfull.


Och skafferiet då?
Fullt här.
Fullt i de andra lådorna också.
O då har jag inte hittat mitt "presentskåp" ännu.
Inte heller ljusskåpet, bakskåpet, spellådan, vykortslådan, papperslådan, pennhörnet, viktiga lådan, hemliga lådan..
Men ok, så farligt är det inte.
Jag har inte fyllt allt och en del har bara en tillfällig plats (ja, jag vet de kommer få stanna där de är..) men jag provar mig fram..
Jag vill ju hitta the perfect way..
Men det som förvånar mig är att vi ändå har så mycket saker. Vi som är så duktiga på att rensa och slänga.
Inte tillräckligt verkar det som.
Hur många kakfat och skålar behövs egentligen?
Det är då min konsumtionångest kommer krypande..
Nu är det slut på allt handlade, alla inköp blir lidande. Nu är det stopp.
Eller inte.
Kanske lite..
Jag gillar fina saker men inte för många av dem..
Inte åt gången i alla fall.




Festskåpet är gjutet i alla fall..


Å så lite kvar till morgondagen.
Om jag inte skulle upp och jobba snart så hade jag gärna fortsatt att "slitnjuta" ett tag till.
Det har varit en underbar kväll så jag längtar till fredagskvällen då jag ska fortsätta att beta av och jobba fram det bästa kök jag haft..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar