söndag 5 juli 2009

Härligt avslut på en härlig semester

Tiden går så snabbt..
En dag, två dagar, Fjorton dagar..
Så har de flygit förbi. Lika snabbt som Wille springer ner till vattnet och aldrig vill gå upp.
Allt roligt har ett slut, säger de tråkiga.
O något nytt börjar, säger jag.
Många är ni som har första semesterdagen imorgon. Det känns som om jag är den enda som slutar min.
Såklart inte.
Men ikväll satt vi alla hemma på grill hos mamma och pappa och alla väntade spänt på vad semestern skulle erbjuda medans jag tänkte tillbaka på min och njöt.
För de här två veckorna har varit min bästa semester någonsin.
Kanske för att det var den första som mamma (förra året var jag mammaledig).
Jag har fått de bästa dagarna man kan önska sig.
Fyllda av sol, bad och framför allt WILLETID. Det är det enda jag har lite ångest för; att inte få vara med honom och Magnus varenda sekund.
Sen kan man ju alltid tänka sig en dag till, bara en dag till, just för att det är så himla härligt.
Men det känns ändå helt okej.
Kvällar att bada på, nätter att grilla och prata skit, tidiga mornar..
Det är bara semestern som är slut. Sommaren har bara börjat.
För mig känns det som "riktig" sommar när min mamma och pappa har semester. Då är det som bäst. Det sitter väl i sen jag var liten.. Det spelar ingen roll om jag inte är med dem eller ens är ledig.. Bara känslan och minnet av att ha ett långt sommarlov framför sig, semestrar med Månsson, utflykter som aldrig tog slut lika snabbt som de gör idag, flintastekar, minigolf, strandhäng med stora kylväskor..
Dessa två veckor som gått har vi tagit semester från allt utom varandra.
Vilket innebär att råttorna här hemma har dansat disco dygnet runt, tvätten har samlats på hög, renoveringen har fått vila och allt som inte känts "Yes, det här känner vi för nu" har fått vänta.
Så igår när vi hade laddat för Diggeloo så kom regnet. Åskan. Blixten.
Inget Diggeloo.
Och idag fortsatte det så hör och häpna, men klockan 8.03 imorse så började vi städa och röja för att vi KÄNDE för det. Eller vi och vi, jag kände för det. Det låter inte klokt. Men så är det och som jag har städat idag. Inget har snabbats över eller glömts bort. Jag tror aldrig att jag har städat så här förut.
Om det såg ut som de miserabla hemmen i "Rent hus" innan vår genomgång så ser det banne mig ut som Ajax-reklamen nu.
Sista putset blev klart för en haltimme sen.
Mmm, vad jag njuter av mitt rena hem.
Så imorgon sätter vi igång att stöka till det igen.
Nu drar renoveringen igång igen efter semesteruppehållet och det är så spännande. Nu börjar snart den riktiga uppbyggnaden och det kan bara bli bättre och bättre..
Snart har vi ett kök.
Men nu blir det att packa väskan och lägga sig sovrummet som doftar såpa och saknaden av damm..
Ha nu en underbar semester och gör bara det ni känner för..

1 kommentar:

  1. Emma! Ville bara säga att det var så otroligt roligt att ses igår igen. Och att äntligen få träffa Wille..han var ett riktigt charmtroll!
    Ha det så bra o hälsa grabbarna!
    kramar sofia

    SvaraRadera