söndag 14 juni 2009

Vilket perfekt tvättväder!



Åhhh, underbara söndag, så härlig du har varit.
Halv sex imorse var jag var inte helt "hooked" på att gå upp men Wille kan få mig på andra tankar.
Han ger mig inga val.
Drar ut på en morgonpromenad och letar efter Hanna o Alex på loppisen men vi hittar varken dem eller något fynd.
Promenerar vidare mot stan och möter Malin som nog powerwalkar det fortaste jag någonsin sett. Vi är mer åt söndagspromenadhållet..
Handlar lite frukost och sätter oss på altanen med pappan i familjen när vi kommer hem.
Sen är det dags för stora-tvättare-dagen.
Wille hjälper mig medan Mange lägger färdigt golvet.
Åker sedan till Farmors grav och sjunger "Med en enkel tulipan" eftersom det är hennes födelsedag..
Hem o lagar lunch, fortsätter med tvätten, busar i trädgården, pussas..
Magnus spelar fotboll och Wille och jag joggar en runda. Slänger ihop en potatissallad och grillar lax. Viker halva tvätten, hänger upp två nya maskiner, slänger lite, rensar lite..
Jens, släng dig i väggen. Idag har jag varit snuskigt effektiv.
Dagens bästa: Min underbart goa unge!
Tvåan: Att få hänga ut tvätt som torkar på nolltid och doftar som en sommaräng.



2 kommentarer:

  1. Får en så grymt humoristiks bild i huvudet när du skriver att någon;

    -"powerwalkar det fortaste du någonsin sett"...

    Svinkul!

    SvaraRadera
  2. Åhhh...Emmis jag vill oxå hänga tvätt utomhus som torkar toksnabbt i vinden & luktar sommaräng. Jag vill även ha ett hus som håller på att renoveras...se hur det liksom växer fram en helt ny atmosfär. Sen vill jag ju oxå ha en händig karl förståss...& nypotatis med bregott & salt!!

    SvaraRadera