söndag 21 juni 2009

Någon som vill sälja en stuga till mig?




En till liten dröm som seglat förbi idag..
Ett alldeles eget litet sommarhus känns som svaret på alla frågor och den enda sanna vägen till lycka.
I alla fall en del av det.
O särskilt när jag vill banka ner realisten på vänster axel och tråkiga konversationer om "har du tänkt på"..
En impulsiv känslomänniska på nya upptåg vill bara tänka på det vackra och ljusa.
Bättre att ånga på och ångra det man provat än att inte ha provat alls.
Nej det blir aldrig som man har tänkt sig men behöver det innebära att det blir sämre för den sakens skull?
Semester, nya ideér, storslagna drömmar, big plans och förväntan är något jag alltid lyckas kombinera. Å semestern som först börjar imorgon. Hur ska detta gå? Tur att jag bara har två veckor. Hur hade annars världen sett ut om jag hade hunnit sätta klorna in den under sommaren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar