onsdag 24 juni 2009

Fortsättning på hyllning av Bergatrollen

Om Wivi är snäll så skulle ni träffa Kennerrrrrrth, min farbror och hans söta fru, Lillemor.
Där har ni höjden av snällhet tror jag.

Idag kom de ut till SIN stuga och bad om ursäkt för att de trängde sig på. Vi kanske hade haft andra planer. Dessutom hade de med sig massor med fika och leksaker som de hade letat fram till Wille.

Vi hade en jättemysig eftermiddag tillsammans i solen. De är så otroligt lätta och härliga. Jag vill både ha dem som farmor och farfar och goda vänner. Ungerfär så.

Åhhh vad jag tycker om dem. Magnus och Wille med. Wille sprang allt vad han kunde mot dem när de kom. Magnus uttryckte sig såhär när de hade gått "Alltså, finns det några snällare än dem? De borde uppskattas mer."

Precis som med faster så blir man glad av att träffa dem. Dessutom kan de konsten att vara snälla. Riktigt snälla. På riktigt. De är bara sådana av naturen, tror jag. Och av Stina o Olga..

Nu är de nyblivna pensionärer, även om man inte kan tro det och jag hoppas så innerligt att de får njuta och rå om varandra riktigt mycket lång tid framöver.

Jag tänker i alla fall njuta av dem..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar