torsdag 25 juni 2009

Boktips!

Jag har inte läst så mycket på sistone.
Men de senaste dagarna har jag krängt "Lyckans hjul" av Kajsa I. En skön sommarbok som väcker lite Emma-tankar. Det enda jag blir irriterad på är att jag inte kan vara med och påverka handlingen. Det är kanske därför jag har en dröm om att bli författare så att jag kan vara med och påverka, styra och inspirera..
Efter feelgoodroman bet jag idag tag i Jesper Juuls föräldrabok. Jag måste ju förkovra mig lite också..
Tack snälla Bodil för boken. Har bara läst ett par, tre kapitel men Jesper och jag är överens.
Det finns alla anledning att återkomma i detta ämne, ska bara läsa lite till först.
Men jag kan säga så mycket som att jag tycker den är häftig, klok och behandlar barn som barn är värda att behandlas.
Med respekt och kärlek!
Inga metoder och en massa makt.
"Barn är från födseln sociala och mänskliga och för att vidareutveckla dessa kvaliteter behöver de bara vara tillsammans med vuxna som handlar socialt och mänskligt."
Mer Jesper kommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar