onsdag 17 juni 2009

Om ett dygn har jag semester!

Åkte till jobbet tidigt, har mycket att göra innan mina två veckors semester..
Jobba, jobba, jobba. (Sprang en runda på lunchen)
Åkte 3 mil och hämtade Wille och Mamma. Åkte 3 mil till och handlade midsommarmat för 1500 på Coop Forum. Kände mig snäll. Och trött.
Hem och lämna mamma.
Gasen i botten hem. In med alla matvaror. Tvätta Wille. Göra välling. Lägga Wille. Sortera tvätt. Vika tvätt. Lägga in tvätt. (Stryka är inget för mig). Får ett ryck och börjar rensa i Willes byrå. Sorterar om allt, viker, luktar och minns.. Varför tror jag att han en dag helt plötsligt ska kunna ha storlek 74 igen? Varför spara? Nej, nu får Jack hålla tillgodo.
"Plockning" fortsätter i ett kaoshem. Mange kommer hem från match. Byter några ord. Snabb datorkoll. Hur ska jag vara midsommarfancy på jobbet imorgon? Måste ringa om.. Måste ringa till.. Måste kolla upp..

NU: ut och städa iordning alla leksaker och plocka undan dynorna.

Till våra gäster: Ring mig om jag inte har ringt er innan ni har gått och lagt er imorgon!

Imorgon blir det långklänning med rosa kofta eller smaskig tuggummirosa tyllkjol med svettningsbenägen svart jacka till.

1 kommentar:

  1. Ett i-landsinlägg bella. I know.
    Men så har dagen varit och jag vet att du vill veta ändå..

    Hoppas ni får en fin helg!

    SvaraRadera