lördag 13 juni 2009

Renoveringsstatus

Den vackra dörren finns inte mer.. Men jag har andra planer..



Ikväll har vi jobbat som ett team. Jag har lärt mig att lägga golv. Så Wille, Mange och jag har klickat färdigt halva golvet. Fyrstavig ekparkett, minsann.
Och så har vi kommit överens om att det är ett "Brukgolv". Inget trams och flams om att det kan bli repor och sånt. Vi ska L-E-V-A inte ha något utställningshem. Det får gärna synas att vi har kul.
Det är ju bara ett golv..




Så Magnus äntlig fattat där här med vackra budskap på tapeten..
Bokstäver som pryder våra väggar. Bokstäver som betyder något.
Precis så vill jag ha det.
Fast ändå inte.
På mitt sätt.
Lite snyggare.
Lite djupare.
Lite svårare.
Men det enkla är kanske det bästa.
Och sanna.





Å Willys har tagit lastbilskörkort.
För morfar får han göra vad han vill.



Apropå Morfar så har han varit sååå snäll och slängt renoveringsskräp från vår trädgård i två dagar. Med hjälp av Uffe och Mamma så blev det tre lastbilsrundor med bland annat 55 säckar sågspån och en död igelkott som fick åka till tippen.
Det artar sig..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar