söndag 31 maj 2009


Så var det söndagkväll igen..
Gårdagen försvann lika snabbt som bag-in-boxen på examensfesten.
Vaknade med halsont och aj-aj i varenda cell men jag bet ihop och gjorde vad som krävdes.
Wille var hos Bodil och Uffe och Elin och Rasmus. Han mådde som en prins där. Tusen tack för hjälpen! Det är så skönt att ni finns. Willes extra-skämma-bort-och-ge-all-uppmärksamhets-föräldrar.
Nu kunde ju Willes vanliga föräldrar ut och roa sig på varsitt håll.
Jag var på en jättetrevlig examensfest och Magnus hade herrträff som blev superlyckad.
Tog mig några moves på dansgolvet också men fick näsan krossad av någon kille som skulle lyftas upp i luften helt plötsligt. Sen tog Fritte och jag en hutlöst dyr taxi hem och stupade i säng utan våra boys.
06.45 väckte huvudvärken mig. Sen var det kört. Hönsmammorna lovade varandra att "aldrig mer" eller åtminstone bara 1 fest om året. Det är inte värt mer.
Det enda jag kunde tänka på vad att jag ville träffa Wille och så äntligen. Vid 11 var jag mamma igen. Sen var på Aspan och firade Mors Dag och badade fötterna i havet och åt jordgubbar, tårta och nypotatisar.. Mysigt.
O här sitter jag nu och hittar inte räkningarna jag ska betala. Vi hittar ingenting just nu. Att man aldrig kommer på de bra ställena man lägger saker på.
Magnus har träningsvärk i alla muskler man kan tänka sig och jag har ett svullet näsben.
Men jag citerar Frida :"Jag e så gla för allt jag har. Jag vill inte byta bort mitt liv mot nåt. Inte Magnus, inte Perra, inte vänner...." (Wille har jag aldrig tänkt tanken på att byta ut såklart)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar