söndag 21 februari 2010

Vänner är som stjärnor..

Detta vackra kort fick jag av min mamma på alla hjärtansdag.
Jag tittar på det flera gånger varje dag. Det är så fint.
Idag känner jag verkligen extramycket kärlek till finaste vännerna.
Kärlek & tacksamhet.
Vänskap för mig är inte hur ofta eller hur mycket man hörs och ses.
Vänskap för mig är att jag vet att hon (eller han) finns där när det gäller.
Vänskap för mig är ett gulligt sms, ett asgarv mitt i telefonsamtalet, att hon säger till mig när jag har mat mellan tänderna, att hon skrattar åt mig när jag inte kan, att hon söker efter information som jag aldrig skulle finna, att hon säger precis det där jag vill höra fast jag inte visste det innan, att hon inte säger något..
Att hon är min vän..
Jag blir lika rörd varje gång jag ser grabbarnas vrålåk från igår men jag blir om möjligt ännu mer rörd när jag hör dem prata om laginsatsen. Om hur de fokuserar på att hjälpa varandra och kanske därmed minskar sina egna chanser till succé, men de gör det ändå.
FÖR VARANDRA!
Att ensam är stark är inget annat än bullshit.
Tillsammans! För laget! För varandra!
Hellner berättar hur de glädjs åt varandras framgångar och peppar varandra i motgång.
I NÖD OCH LUST!
That´s what friends are for.
Tack mina små stjärnor. Ni är stora i mitt hjärta! Där blinkar ni för alltid!

2 kommentarer:

  1. I'm back!

    Tänker att delar av texten förhoppningsvis och förmodligen var till mig...?!

    Älskar dig, Emma!

    /din I.

    SvaraRadera