torsdag 18 februari 2010

Det är så lite som behövs för att göra mig glad

Jag har uppfunnit ett nytt system i min tvättstuga.
Detta system ger mig lyckokänslor och harmoni.
Så här fungerar det:
Vi tvättar och tvättar och tumlar och tumlar, hoppar över strykningen och viker och sedan..
Sedan brukar högarna ligga i tvättstugan tills dem ruttnar eller Wille har vuxit ur sin hög. Först då brukar jag ta mig i kragen, sortera och lägga in i garderoben.
Men NU, nu är det andra bullar.
Nu har vi varsin trådkorg; en till mamma, en till pappa, en till willy. Där lägger man direkt den torra tvätten, i sin rätta korg och sen är det bara att ta upp en korg i taget (istället för att springa upp och ner femtielva gånger, sedan sortera, sedan vika igen, sedan..). Vilken lättnad.
Effektivisering var det.
O så en lättroad mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar